icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Spółki chcą promować elektromobilność, ale nie zbudują polskiego samochodu elektrycznego

PGE, Tauron, Energa i Enea zmieniły treść wniosku do UOKiK w sprawie zgody na utworzenie spółki ElectroMobilityPoland (EMP) – wynika ze strony Urzędu. Celem spółki ma być stworzenie podstaw do rozwoju elektromobilności, a nie budowa prototypu i uruchomienie masowej produkcji samochodów elektrycznych, jak podawano we wtorek.

„Celem spółki ma być stworzenie podstaw ekonomiczno-organizacyjnych, technologicznych, naukowych do kreacji i rozwoju elektromobilności w Polsce. Działalność spółki ma stymulować rozwój rynku pojazdów elektrycznych i rynków powiązanych, umożliwić polskim przedsiębiorcom konkurowanie na rynku unijnym i światowym, co powinno przynieść korzyści ekonomiczne, społeczne i ekologiczne dla gospodarki kraju, podnosząc konkurencyjność krajowych przedsiębiorców” – napisano w uzasadnieniu wniosku, który pojawił się w środę na stronie UOKiK.

Tymczasem z uzasadnienia, które było na stronie Urzędu we wtorek wynikało, że celem nowej spółki, w której każda z czterech spółek ma objąć po 25 proc. kapitału akcyjnego, miała być m.in. „budowa prototypu i uruchomienie masowej produkcji osobowych samochodów elektrycznych w wybudowanym zakładzie produkcyjnym, z jak najszerszym udziałem krajowych kooperantów”.

We wspólnym komunikacie prasowym przesłanym PAP w środę cztery energetyczne spółki wyjaśniły, że „celem projektu jest skoncentrowanie potencjału badawczego wokół projektu budowy i wprowadzenia do masowej produkcji polskiego samochodu elektrycznego oraz stworzenie podstaw ekonomiczno-organizacyjnych, technologicznych i naukowych do kreacji i rozwoju rynku. Identyfikacja dotychczasowego dorobku polskich podmiotów w zakresie elektromobilności pozwoli na podjęcie kolejnych kroków zmierzających do budowy międzynarodowego potencjału EMP”.

„Ponadto informujemy, że w pierwszej wersji komunikatu zamieszczonej na stronie UOKiK budowa pojazdu elektrycznego została nadmiernie wyeksponowana. Intencją zaangażowanych w projekt podmiotów jest budowa spójnego ekosystemu elektromobilności w Polsce, którego elementem jest samochód elektryczny” – napisano w komunikacie spółek. „Rozwój rynku pojazdów elektrycznych i towarzyszącej temu infrastruktury znajduje się w kręgu zainteresowania czterech grup energetycznych, stąd nasze zaangażowanie w projekt EMP” – dodano.

Spółki podały, że EMP zostanie powołane po uzyskaniu pozytywnej zgody na koncentrację ze strony UOKiK, a szczegółowe informacje na temat projektu zostaną przedstawione po zakończeniu tej procedury.

Polska Agencja Prasowa

PGE, Tauron, Energa i Enea zmieniły treść wniosku do UOKiK w sprawie zgody na utworzenie spółki ElectroMobilityPoland (EMP) – wynika ze strony Urzędu. Celem spółki ma być stworzenie podstaw do rozwoju elektromobilności, a nie budowa prototypu i uruchomienie masowej produkcji samochodów elektrycznych, jak podawano we wtorek.

„Celem spółki ma być stworzenie podstaw ekonomiczno-organizacyjnych, technologicznych, naukowych do kreacji i rozwoju elektromobilności w Polsce. Działalność spółki ma stymulować rozwój rynku pojazdów elektrycznych i rynków powiązanych, umożliwić polskim przedsiębiorcom konkurowanie na rynku unijnym i światowym, co powinno przynieść korzyści ekonomiczne, społeczne i ekologiczne dla gospodarki kraju, podnosząc konkurencyjność krajowych przedsiębiorców” – napisano w uzasadnieniu wniosku, który pojawił się w środę na stronie UOKiK.

Tymczasem z uzasadnienia, które było na stronie Urzędu we wtorek wynikało, że celem nowej spółki, w której każda z czterech spółek ma objąć po 25 proc. kapitału akcyjnego, miała być m.in. „budowa prototypu i uruchomienie masowej produkcji osobowych samochodów elektrycznych w wybudowanym zakładzie produkcyjnym, z jak najszerszym udziałem krajowych kooperantów”.

We wspólnym komunikacie prasowym przesłanym PAP w środę cztery energetyczne spółki wyjaśniły, że „celem projektu jest skoncentrowanie potencjału badawczego wokół projektu budowy i wprowadzenia do masowej produkcji polskiego samochodu elektrycznego oraz stworzenie podstaw ekonomiczno-organizacyjnych, technologicznych i naukowych do kreacji i rozwoju rynku. Identyfikacja dotychczasowego dorobku polskich podmiotów w zakresie elektromobilności pozwoli na podjęcie kolejnych kroków zmierzających do budowy międzynarodowego potencjału EMP”.

„Ponadto informujemy, że w pierwszej wersji komunikatu zamieszczonej na stronie UOKiK budowa pojazdu elektrycznego została nadmiernie wyeksponowana. Intencją zaangażowanych w projekt podmiotów jest budowa spójnego ekosystemu elektromobilności w Polsce, którego elementem jest samochód elektryczny” – napisano w komunikacie spółek. „Rozwój rynku pojazdów elektrycznych i towarzyszącej temu infrastruktury znajduje się w kręgu zainteresowania czterech grup energetycznych, stąd nasze zaangażowanie w projekt EMP” – dodano.

Spółki podały, że EMP zostanie powołane po uzyskaniu pozytywnej zgody na koncentrację ze strony UOKiK, a szczegółowe informacje na temat projektu zostaną przedstawione po zakończeniu tej procedury.

Polska Agencja Prasowa

Najnowsze artykuły