icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Niemieckie ministerstwo transportu likwiduje wydział wodorowy

Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Rozwoju Miast Niemiec (BMDV) rozwiązało wydział nr 25, który był odpowiedzialny za wodór i ogniwa paliwowe.

Rzeczniczka Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Rozwoju Miast Niemiec powiedziała gazecie der Tagesspiegel, że niektóre programy nie będą kontynuowane. Powodem tego ma być wyrok Federalnego Trybunału Konstytucyjnego w sprawie Funduszu Klimatycznego i Transformacji, który miał uniemożliwić użycie 60 miliardów euro z funduszu na pandemię koronawirusa w celach uskutecznienia transformacji energetycznej. Rzeczniczka podkreśliła jednak, że prace nie zostaną przerwane, ale raczej inaczej rozdzielone.

BMDV potwierdziło również informacje portalu Electrive, że dotknięci pracownicy z wydziału nr 25 będą nadal zajmować się tematami wodoru w innych wyspecjalizowanych działach.

Ministerstwo transportu nie wywiązało się w 2023 roku z wytyczonych celów klimatycznych, dlatego Niemcy musiały zmienić formułę ocen i kategorii na przyszłość. Zamiast rozliczania każdego sektora gospodarki osobno, resorty będą w przyszłości oceniane symetrycznie. Ta decyzja zmniejszyła presje na niemiecki sektor transportowy pod względem redukcji emisji CO2.

Tagesspiegel / Electrive / Aleksandra Fedorska

Francja i Niemcy proponują nową agendę dla Europy zgadzając się na indywidualne podejście do miksu energetycznego

Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Rozwoju Miast Niemiec (BMDV) rozwiązało wydział nr 25, który był odpowiedzialny za wodór i ogniwa paliwowe.

Rzeczniczka Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Rozwoju Miast Niemiec powiedziała gazecie der Tagesspiegel, że niektóre programy nie będą kontynuowane. Powodem tego ma być wyrok Federalnego Trybunału Konstytucyjnego w sprawie Funduszu Klimatycznego i Transformacji, który miał uniemożliwić użycie 60 miliardów euro z funduszu na pandemię koronawirusa w celach uskutecznienia transformacji energetycznej. Rzeczniczka podkreśliła jednak, że prace nie zostaną przerwane, ale raczej inaczej rozdzielone.

BMDV potwierdziło również informacje portalu Electrive, że dotknięci pracownicy z wydziału nr 25 będą nadal zajmować się tematami wodoru w innych wyspecjalizowanych działach.

Ministerstwo transportu nie wywiązało się w 2023 roku z wytyczonych celów klimatycznych, dlatego Niemcy musiały zmienić formułę ocen i kategorii na przyszłość. Zamiast rozliczania każdego sektora gospodarki osobno, resorty będą w przyszłości oceniane symetrycznie. Ta decyzja zmniejszyła presje na niemiecki sektor transportowy pod względem redukcji emisji CO2.

Tagesspiegel / Electrive / Aleksandra Fedorska

Francja i Niemcy proponują nową agendę dla Europy zgadzając się na indywidualne podejście do miksu energetycznego

Najnowsze artykuły