icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Tauron sprzedał dwa razy więcej zielonej energii na 2022 rok

Tauron poinformował, że sprzedał 3 TWh energii z linii EKO na potrzeby biznesu w 2022 roku. Oznacza to dwukrotny wzrost w porównaniu do ubiegłego roku.

W 2022 roku zielona energia z EKO Premium od Taurona trafi między innymi do Toyota Motor Manufacturing Poland, Grupy Bosch, LOTTE Wedel, a także Grupy Prologis. EKO Premium to w stu procentach zielona energia wyprodukowana w odnawialnych źródłach energii: elektrowniach wodnych oraz wiatrowych, a także od niedawna w pierwszej instalacji fotowoltaicznej – tłumaczy spółka.

– Zielony Zwrot realizujemy nie tylko poprzez duże inwestycje w transformację miksu wytwórczego czy modernizację infrastruktury dystrybucyjnej, ale również przez rozbudowę portfolio ekologicznych produktów dla naszych klientów tak biznesowych jak indywidualnych – wyjaśnia Artur Michałowski, p.o. prezesa Tauron Polska Energia.

– Zapotrzebowanie na produkty ekologiczne wśród dużych firm od lat rośnie. Dlatego chcąc sprostać oczekiwaniom rynku systematycznie zwiększamy dostępny wolumen w ramach tej grupy produktowej. W ciągu ostatniego roku wzrósł on prawie dwukrotnie – mówi Tomasz Lender, wiceprezes ds. sprzedaży na rynku biznesowym z Tauron Sprzedaż.

Tauron podkreśla, że jest to produkt unikatowy na rynku, bo jako jedyny w Polsce został objęty Systemem Gwarancji Sprzedaży Energii Ekologicznej, który nadzoruje niezależna instytucja – Polskie Towarzystwo Certyfikacji Energii (PTCE). – Klient ma gwarancję, że zakupiona energia elektryczna, wyprodukowana w konkretnym odnawialnym źródle i w ściśle określonym czasie, nie będzie sprzedana żadnemu innemu podmiotowi. Wśród klientów są zarówno Ci, którzy wybierają ten produkt od początku jego istnienia, ale także wielu nowych, którzy chcą mieć pewność, skąd pochodzi kupowana przez nich energia – czytamy w komunikacie.

Decydując się na EKO Biznes, klient kupuje energię z kogeneracji, czyli taką, która wytworzona została w jednym procesie z produkcją ciepła. Efektem tego procesu technologicznego jest zmniejszenie zużycia paliw pierwotnych i m.in. spadek emisji CO2 do atmosfery – podaje spółka.

Tauron/Jędrzej Stachura

Orlen przedstawia strategię wodorową. 1 GW mocy po 2030 roku, prędzej wodór z gazu oraz CCS niż zielony

Tauron poinformował, że sprzedał 3 TWh energii z linii EKO na potrzeby biznesu w 2022 roku. Oznacza to dwukrotny wzrost w porównaniu do ubiegłego roku.

W 2022 roku zielona energia z EKO Premium od Taurona trafi między innymi do Toyota Motor Manufacturing Poland, Grupy Bosch, LOTTE Wedel, a także Grupy Prologis. EKO Premium to w stu procentach zielona energia wyprodukowana w odnawialnych źródłach energii: elektrowniach wodnych oraz wiatrowych, a także od niedawna w pierwszej instalacji fotowoltaicznej – tłumaczy spółka.

– Zielony Zwrot realizujemy nie tylko poprzez duże inwestycje w transformację miksu wytwórczego czy modernizację infrastruktury dystrybucyjnej, ale również przez rozbudowę portfolio ekologicznych produktów dla naszych klientów tak biznesowych jak indywidualnych – wyjaśnia Artur Michałowski, p.o. prezesa Tauron Polska Energia.

– Zapotrzebowanie na produkty ekologiczne wśród dużych firm od lat rośnie. Dlatego chcąc sprostać oczekiwaniom rynku systematycznie zwiększamy dostępny wolumen w ramach tej grupy produktowej. W ciągu ostatniego roku wzrósł on prawie dwukrotnie – mówi Tomasz Lender, wiceprezes ds. sprzedaży na rynku biznesowym z Tauron Sprzedaż.

Tauron podkreśla, że jest to produkt unikatowy na rynku, bo jako jedyny w Polsce został objęty Systemem Gwarancji Sprzedaży Energii Ekologicznej, który nadzoruje niezależna instytucja – Polskie Towarzystwo Certyfikacji Energii (PTCE). – Klient ma gwarancję, że zakupiona energia elektryczna, wyprodukowana w konkretnym odnawialnym źródle i w ściśle określonym czasie, nie będzie sprzedana żadnemu innemu podmiotowi. Wśród klientów są zarówno Ci, którzy wybierają ten produkt od początku jego istnienia, ale także wielu nowych, którzy chcą mieć pewność, skąd pochodzi kupowana przez nich energia – czytamy w komunikacie.

Decydując się na EKO Biznes, klient kupuje energię z kogeneracji, czyli taką, która wytworzona została w jednym procesie z produkcją ciepła. Efektem tego procesu technologicznego jest zmniejszenie zużycia paliw pierwotnych i m.in. spadek emisji CO2 do atmosfery – podaje spółka.

Tauron/Jędrzej Stachura

Orlen przedstawia strategię wodorową. 1 GW mocy po 2030 roku, prędzej wodór z gazu oraz CCS niż zielony

Najnowsze artykuły