icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

UOKiK zbada kampanię dotyczącą podwyżek cen energii

UOKiK przyjrzy się kampanii informacyjnej dotyczącej przyczyn podwyżek cen energii. Kampania prowadzona od końca stycznia, ma na celu informować społeczeństwo o kosztach produkcji energii elektrycznej w Polsce.

Kampania bilbordowa pod lupą UOKiK-u

W całej Polsce znajdują się bilbordy informujące, iż unijna polityka klimatyczna stanowi 60 procent kosztów produkcji energii elektrycznej. Za kampanię jest odpowiedzialne Towarzystwo Gospodarcze Polskie Elektrownie, w skład którego wchodzą miedzy innymi PGE, Tauron czy Enea.

Fundacja Frank Bold postanowiła zawiadomić UOKiK o podejrzeniu stosowania praktyk wprowadzających odbiorców w błąd. Wniosek skierowany do UOKiK-u przez fundację został skierowany przeciwko Tauronowi, który rozsyłał w mailach informację zawierającą uśredniony koszt wpływający na cenę energii. W wiadomościach spółka informowała, że 59 procent koszów stanowią opłaty związane z emisjami CO2.

Zdaniem dyrektora Fundacji, forma przekazywania takiej informacji mogła wprowadzić klientów w błąd.

Parkiet.com/Aleksander Tretyn

Polskie Elektrownie polemizują z analizą Forum Energii o cenach prądu

UOKiK przyjrzy się kampanii informacyjnej dotyczącej przyczyn podwyżek cen energii. Kampania prowadzona od końca stycznia, ma na celu informować społeczeństwo o kosztach produkcji energii elektrycznej w Polsce.

Kampania bilbordowa pod lupą UOKiK-u

W całej Polsce znajdują się bilbordy informujące, iż unijna polityka klimatyczna stanowi 60 procent kosztów produkcji energii elektrycznej. Za kampanię jest odpowiedzialne Towarzystwo Gospodarcze Polskie Elektrownie, w skład którego wchodzą miedzy innymi PGE, Tauron czy Enea.

Fundacja Frank Bold postanowiła zawiadomić UOKiK o podejrzeniu stosowania praktyk wprowadzających odbiorców w błąd. Wniosek skierowany do UOKiK-u przez fundację został skierowany przeciwko Tauronowi, który rozsyłał w mailach informację zawierającą uśredniony koszt wpływający na cenę energii. W wiadomościach spółka informowała, że 59 procent koszów stanowią opłaty związane z emisjami CO2.

Zdaniem dyrektora Fundacji, forma przekazywania takiej informacji mogła wprowadzić klientów w błąd.

Parkiet.com/Aleksander Tretyn

Polskie Elektrownie polemizują z analizą Forum Energii o cenach prądu

Najnowsze artykuły