AlertEnergetykaEnergia elektrycznaOnet

UOKiK zbada kampanię dotyczącą podwyżek cen energii

Polskie banknoty

UOKiK przyjrzy się kampanii informacyjnej dotyczącej przyczyn podwyżek cen energii. Kampania prowadzona od końca stycznia, ma na celu informować społeczeństwo o kosztach produkcji energii elektrycznej w Polsce.

Kampania bilbordowa pod lupą UOKiK-u

W całej Polsce znajdują się bilbordy informujące, iż unijna polityka klimatyczna stanowi 60 procent kosztów produkcji energii elektrycznej. Za kampanię jest odpowiedzialne Towarzystwo Gospodarcze Polskie Elektrownie, w skład którego wchodzą miedzy innymi PGE, Tauron czy Enea.

Fundacja Frank Bold postanowiła zawiadomić UOKiK o podejrzeniu stosowania praktyk wprowadzających odbiorców w błąd. Wniosek skierowany do UOKiK-u przez fundację został skierowany przeciwko Tauronowi, który rozsyłał w mailach informację zawierającą uśredniony koszt wpływający na cenę energii. W wiadomościach spółka informowała, że 59 procent koszów stanowią opłaty związane z emisjami CO2.

Zdaniem dyrektora Fundacji, forma przekazywania takiej informacji mogła wprowadzić klientów w błąd.

Parkiet.com/Aleksander Tretyn

Polskie Elektrownie polemizują z analizą Forum Energii o cenach prądu


Powiązane artykuły

Ambicje kontra opór: Czy Partia Pracy zdoła zdekarbonizować Wielką Brytanię?

Brytyjski plan dekarbonizacji energetyki do 2030 roku napotyka poważne przeszkody. Rząd mierzy się z opóźnieniami inwestycyjnymi, oporem sektora naftowego i...
Elektrownia jądrowa w Flamanville. Źródło: EDF

Francja posiada 18 elektrowni jądrowych, mimo to 30% energii bierze z OZE

Produkcja energii odnawialnej (OZE) nigdy nie była tak silna we Francji. 33,9 procent energii elektrycznej, zużytej we Francji w 2024...

Ceny energii będą mrożone do końca roku

Podczas wtorkowego posiedzenia Rady Ministrów podjęto decyzje o kontynuowaniu mrożenia cen energii dla gospodarstw domowych do końca roku. Paulina Hennig-Kloska,...

Udostępnij:

Facebook X X X