AlertEnergetykaEnergia elektrycznaOnet

UOKiK zbada kampanię dotyczącą podwyżek cen energii

Polskie banknoty

UOKiK przyjrzy się kampanii informacyjnej dotyczącej przyczyn podwyżek cen energii. Kampania prowadzona od końca stycznia, ma na celu informować społeczeństwo o kosztach produkcji energii elektrycznej w Polsce.

Kampania bilbordowa pod lupą UOKiK-u

W całej Polsce znajdują się bilbordy informujące, iż unijna polityka klimatyczna stanowi 60 procent kosztów produkcji energii elektrycznej. Za kampanię jest odpowiedzialne Towarzystwo Gospodarcze Polskie Elektrownie, w skład którego wchodzą miedzy innymi PGE, Tauron czy Enea.

Fundacja Frank Bold postanowiła zawiadomić UOKiK o podejrzeniu stosowania praktyk wprowadzających odbiorców w błąd. Wniosek skierowany do UOKiK-u przez fundację został skierowany przeciwko Tauronowi, który rozsyłał w mailach informację zawierającą uśredniony koszt wpływający na cenę energii. W wiadomościach spółka informowała, że 59 procent koszów stanowią opłaty związane z emisjami CO2.

Zdaniem dyrektora Fundacji, forma przekazywania takiej informacji mogła wprowadzić klientów w błąd.

Parkiet.com/Aleksander Tretyn

Polskie Elektrownie polemizują z analizą Forum Energii o cenach prądu


Powiązane artykuły

Wydobycie ropy. Fot. Pxhere.com

Globalni rafinerzy odnotowują krótkoterminowy wzrost marż

Rafinerie na całym świecie notują niespodziewane zyski dzięki wysokim marżom w maju 2025 roku, napędzanym zamknięciami zakładów w Europie i...

Transformacja energetyczna to szansa dla inwestorów

– Transformacja (energetyczna – red.) to jest najpewniej najlepsza okazja inwestycyjna, która wydarzyła się od paru dekad – powiedział Piotr...
Flaga USA. Fot. freepik.com.

Kongres USA chce sankcji na rosyjski sektor energetyczny i bankowy

Po rozmowach Ukrainy i Rosji w Stambule liderzy obu izb Kongresu USA domagają się ostrych sankcji wobec Rosji. Chcą obiąć...

Udostępnij:

Facebook X X X