UOKiK przyjrzy się kampanii informacyjnej dotyczącej przyczyn podwyżek cen energii. Kampania prowadzona od końca stycznia, ma na celu informować społeczeństwo o kosztach produkcji energii elektrycznej w Polsce.
Kampania bilbordowa pod lupą UOKiK-u
W całej Polsce znajdują się bilbordy informujące, iż unijna polityka klimatyczna stanowi 60 procent kosztów produkcji energii elektrycznej. Za kampanię jest odpowiedzialne Towarzystwo Gospodarcze Polskie Elektrownie, w skład którego wchodzą miedzy innymi PGE, Tauron czy Enea.
Fundacja Frank Bold postanowiła zawiadomić UOKiK o podejrzeniu stosowania praktyk wprowadzających odbiorców w błąd. Wniosek skierowany do UOKiK-u przez fundację został skierowany przeciwko Tauronowi, który rozsyłał w mailach informację zawierającą uśredniony koszt wpływający na cenę energii. W wiadomościach spółka informowała, że 59 procent koszów stanowią opłaty związane z emisjami CO2.
Zdaniem dyrektora Fundacji, forma przekazywania takiej informacji mogła wprowadzić klientów w błąd.
Parkiet.com/Aleksander Tretyn
Polskie Elektrownie polemizują z analizą Forum Energii o cenach prądu