icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Bogdanka wydobywa i sprzedaje mniej węgla

(LW Bogdanka)

Spółka Lubelski Węgiel Bogdanka S.A., najnowocześniejsza i najbardziej efektywna kopalnia węgla kamiennego w Polsce, zanotowała w II kwartale 2015 roku produkcję węgla handlowego na poziomie 1,90 mln ton, wobec 1,99 mln ton w I kwartale 2015 roku oraz 2,02 mln ton w II kwartale 2015 roku. Zrealizowana w II kwartale 2015 roku sprzedaż wyniosła 1,88 mln ton, wobec 1,95 mln ton w I kwartale 2015 i 2,10 mln ton w II kwartale 2014 roku. Narastająco w całym pierwszym półroczu produkcja węgla handlowego wyniosła 3,89 mln ton, a sprzedaż: 3,82 mln ton, wobec odpowiednio 4,25 mln ton i 4,33 mln ton w tym samym okresie 2014 roku. Niższe wydobycie oraz sprzedaż związane są z utrzymującą się trudną sytuacją rynkową i nadpodażą węgla na polskim rynku. 

Zrealizowane wydobycie i sprzedaż są zgodne z tegorocznym harmonogramem dostaw do klientów. Spółka podtrzymuje założenia dotyczące sprzedaży węgla na poziomie 8,50 mln ton w 2015 roku.

Spółka koncentruje się obecnie na pozyskiwaniu nowych odbiorców oraz dostosowaniu swojej działalności do obecnego poziomu wydobycia (warunkowanego przez możliwości sprzedaży), poprzez optymalizację struktury i poziomu wydobycia, redukcję kosztów działalności oraz obniżenie nakładów inwestycyjnych.

(LW Bogdanka)

Spółka Lubelski Węgiel Bogdanka S.A., najnowocześniejsza i najbardziej efektywna kopalnia węgla kamiennego w Polsce, zanotowała w II kwartale 2015 roku produkcję węgla handlowego na poziomie 1,90 mln ton, wobec 1,99 mln ton w I kwartale 2015 roku oraz 2,02 mln ton w II kwartale 2015 roku. Zrealizowana w II kwartale 2015 roku sprzedaż wyniosła 1,88 mln ton, wobec 1,95 mln ton w I kwartale 2015 i 2,10 mln ton w II kwartale 2014 roku. Narastająco w całym pierwszym półroczu produkcja węgla handlowego wyniosła 3,89 mln ton, a sprzedaż: 3,82 mln ton, wobec odpowiednio 4,25 mln ton i 4,33 mln ton w tym samym okresie 2014 roku. Niższe wydobycie oraz sprzedaż związane są z utrzymującą się trudną sytuacją rynkową i nadpodażą węgla na polskim rynku. 

Zrealizowane wydobycie i sprzedaż są zgodne z tegorocznym harmonogramem dostaw do klientów. Spółka podtrzymuje założenia dotyczące sprzedaży węgla na poziomie 8,50 mln ton w 2015 roku.

Spółka koncentruje się obecnie na pozyskiwaniu nowych odbiorców oraz dostosowaniu swojej działalności do obecnego poziomu wydobycia (warunkowanego przez możliwości sprzedaży), poprzez optymalizację struktury i poziomu wydobycia, redukcję kosztów działalności oraz obniżenie nakładów inwestycyjnych.

Najnowsze artykuły