Najważniejsze informacje dla biznesu
Strona główna Blog Strona 8115
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. ...
  5. 8111
  6. 8112
  7. 8113
  8. 8114
  9. 8115
  10. 8116
  11. 8117
  12. 8118
  13. 8119
  14. ...
  15. 8215
  16. 8216
  17. 8217

Sadowski: W sprawie viaTOLL NIK pokazał indolencję państwa

0

– We wnioskach, dotyczących funkcjonowania elektronicznego poboru opłat drogowych Najwyższa Izba Kontroli wskazała na konieczność uregulowania zasad wymierzania kar, tak rujnujących kierowców – pisze w komentarzu na łamach „Pulsu Biznesu” wiceprezydent Centrum im. Adama Smitha Andrzej Sadowski.

Korolec: Globalna umowa klimatyczna jest w interesie Polski

Jesteśmy przygotowani na Szczyt Klimatyczny. Wszystkie konstrukcje na Stadionie Narodowym są już prawie gotowe – deklaruje minister środowiska Marcin Korolec w radiu TokFM.

Siwiński: W budownictwie mamy raczej powolny proces poprawy, a nie boom

0

– W branży budowlanej sytuacja jest zróżnicowana. Inaczej wyglądają perspektywy segmentu budownictwa mieszkaniowego, drogowego czy przemysłowego – mówi nam Jacek Siwiński, dyrektor generalny Velux Polska, laureat tytułu „Najlepszy partner w biznesie” magazynu Home&Market.

Szymczak: Energetyce i ciepłownictwu grozi odcięcie od unijnych pieniędzy

0

Zmiana sposobu przydzielania unijnych dotacji może oznaczać dla polskiej energetyki i ciepłownictwa utratę ponad 5 mld euro. Można byłoby je wykorzystać na dostosowanie przestarzałych instalacji do unijnych wymogów i sprawić, by były bardziej ekologiczne i wydajne.

Kopač: Będzie reforma Wspólnoty Energetycznej

W rezolucji odnośnie Europejskiej Polityki Sąsiedztwa przyjętej 23 października Parlament Europejski poparł przedłużenie obowiązywania traktatu o Wspólnocie Energetycznej poza 2016rok. Dyrektor Sekretariatu Europejskiej Wspólnoty Energetycznej (EWE) Janez Kopač przyjął tę decyzję z zadowoleniem.

– Jestem bardzo zadowolony z poparcia PE dla EWE i rosnącego zrozumienia jej roli w regionie – ocenił. – To szczególnie ważne w kontekście utworzenia grupy refleksji wysokiego szczebla której będzie przewodniczył były przewodniczący Parlamentu i premier Polski Jerzy Buzek.

– Została mu zlecona analiza efektów działania EWE i propozycji jej reformy – poinformował urzędnik.

Szymański: Gaz łupkowy to żelazny wilk europejskiej lewicy

– W politycznej mitologii europejskiej lewicy gaz łupkowy odgrywa rolę żelaznego wilka, którym skutecznie straszy się także całkiem dorosłych ludzi – mówi Konrad Szymański, europoseł PiS w rozmowie z Rzeczpospolitą.

Cywiński: Nowe płatne drogi w systemie viaTOLL. Płatny przejazd na A1, A2, A4 i drogach ekspresowych

0

 

Do końca roku system elektronicznego poboru opłat dla samochodów o masie powyżej 3,5 tony zostanie rozszerzony o ok. 460 km dróg.  Większość z nich będzie płatna już od końca października, część od grudnia. Od uruchomienia systemu w lipcu 2011 r. przybyło już ponad 1000 km płatnych dróg, a wpływy z systemu sięgają niemal 2,2 mld zł. 

Naimski: PGNiG był szantażowany przez Gazprom

Z dokumentów opublikowanych przez Najwyższą Izbę Kontroli wynika, że istnieją zastrzeżenia odnośnie nadzoru nad PGNiG w sprawach związanych z umowami gazowymi i związanych z tym procedur wydawania zgody na zawieranie takich kontraktów. Sprawę komentuje Piotr Naimski, poseł Prawa i Sprawidliwości oraz wiceprzewodniczący podkomisji stałej ds. energetyki w Sejmie RP.

– Jeszcze nie czytałem dokumentów Najwyższej Izby Kontroli – informuje polityk.  – Jednakże w oparciu o moją wiedzę mogę powiedzieć, że w latach 2006-07 PGNiG był szantażowany i zmuszony do przyjęcia bardzo niekorzystnych warunków, w tym 10-procentowej podwyżki ceny dostaw. Sytuacja w Europie była taka, że nie można było tego uniknąć. Ponadto, Rosjanie uzależnili możliwość podpisania koniecznego wtedy kontraktu z RosUkrEnergo od zgody na tę podwyżkę. Wtedy Moskwa traktowała to kompleksowo.

– W czasie gdy PGNiG wywalczyło obniżkę w 2012 roku sytuacja zmieniła się na korzyść. Ze względu na nią udało się uzyskać lepsze warunki. Wtedy też zostało podpisane słynne memorandum EuroPol Gaz-Gazprom o możliwości budowy pieremyczki wbrew polskim interesom a w interesie rosyjskim. Zapewne przez przypadek te uzgodnienia były równoległe – twierdzi Naimski. – Skończyło się to słusznymi dymisjami ówczesnych ministra skarbu państwa Mikołaja Budzanowskiego i prezes PGNiG Grażyny Piotrowskiej-Oliwy.  Nikogo w tej sprawie nie tłumaczy niewiedza.

– Raport NIK-u na pewno dogłębnie to analizuje. Po Wszystkich Świętych odbędzie się kolejne posiedzenie Sejmu. Myślę, że wtedy dowiemy się więcej – kończy rozmówca BiznesAlert.pl.

Rynasiewicz: Do 2020 roku 2800 km ekspresówek i 1800 km autostrad

0

Zakończyła się dwudniowa debata pt. „Dokąd dojedziemy? Wizja infrastruktury drogowej w Polsce w roku 2020. Inwestycje w nowej perspektywie finansowej UE 2014-2020”. W pierwszym dniu debaty zabrał głos Sekretarz Stanu w MTBiGM Zbigniew Rynasiewicz

Otwierając panel ekspertów powiedział, że rozpoczęły się już prace nad nowym programem budowy dróg krajowych, który ma uwzględniać zapisy Dokumentu Implementacyjnego do Strategii Rozwoju Transportu. Integralną częścią nowego programu będą również inwestycje wpisane już do załączników 5 i 6 do PBDK. Zgodnie z ustaleniami z Komisją Europejską, chcemy dokończyć sieć dróg ekspresowych i powiązać ją z siecią autostrad – chodzi o drogi S3, S5, S6, S7, S8, S17, S19 i S61 – powiedział Wiceminister Zbigniew Rynasiewicz. Jak podkreślił: w 2020 r. chcemy mieć w Polsce ponad 2800 km sieci dróg ekspresowych i około 1800 km autostrad, to będzie efekt w miarę spójnej sieci dróg w Polsce.

W trakcie debaty przedstawicieli wykonawców i kierownictwa GDDKiA poruszono problemy współpracy obu stron przy realizacji państwowych inwestycji drogowych. Zostały omówione wspólne ustalenia grup roboczych powołanych w celu opracowania ujednoliconych specyfikacji w poszczególnych branżach, w oparciu o postulaty i doświadczenia wszystkich stron procesu inwestycyjnego. Efekty prac zespołów roboczych zostaną wkrótce udostępnione na stronie internetowej GDDKiA. Jak podkreślono, istnieje konieczność stałego dialogu i współpracy wszystkich uczestników rynku, w szczególności wykonawcy i inwestora – jest to warunek konieczny sprawnej realizacji inwestycji.

Jak stwierdzili obecni na debacie przedstawiciele GDDKiA, w ciągu ostatnich lat zmieniono prawo w taki sposób, by usprawnić realizowanie inwestycji infrastrukturalnych. Wdrożono również wiele postulatów branży wykonawczej, m.in. wprowadzając do kontraktów takie instrumenty jak zaliczka czy skrócone terminy płatności.

Debata odbyła się w ramach XI Międzynarodowych Targów Budownictwa Drogowego, Kolejowego oraz Zarządzania Ruchem „Infrastruktura 2013”, objętych patronatem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej Sławomira Nowaka. Targi są jedną z najważniejszych imprez w Polsce poświęconych tematyce rozwoju infrastruktury. Stanowią płaszczyznę dialogu i współpracy pomiędzy środowiskami zainteresowanymi rozwojem infrastruktury w Polsce. Podczas targów można zapoznać się z propozycjami m.in. firm: wykonawczych, projektowych i consultingowych, producentów maszyn i urządzeń budowlanych oraz niezbędnych surowców i materiałów.

Davey: Europa musi stworzyć zieloną gospodarkę

0

Sekterarz do spraw energetyki i zmian klimatu Wielkiej Brytanii Ed Davey ocenia, że Unia Europejska musi stworzyć zieloną gospodarkę za pomocą ograniczenia emisji dwutlenku węgla do atmosfery.