Najważniejsze informacje dla biznesu
Strona główna Blog Strona 64
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. ...
  5. 60
  6. 61
  7. 62
  8. 63
  9. 64
  10. 65
  11. 66
  12. 67
  13. 68
  14. ...
  15. 8212
  16. 8213
  17. 8214

Polska motoryzacja przechytrzyła Trumpa (felieton)

0

Polacy w swoich prorozwojowych narzekaniach na kolejne ekipy zdecydowanie przesadzają. Wszystko ma głębszy sens. Weźmy takich Słowaków. Drżą dziś, bo cła Trumpa uderzą w tamtejszy potężny przemysł motoryzacyjny. W polski tak bardzo nie uderzą. Zgadnijcie dlaczego?

XPENG w Polsce – Elektryczna rewolucja motoryzacyjna już na polskich drogach!

0

3 kwietnia odbyła sie premiera nowej marki XPENG!

XPENG to jeden z wiodących światowych producentów inteligentnych pojazdów elektrycznych opartych na technologii AI. Firma rozwija technologie autonomicznej jazdy, systemy operacyjne pojazdów oraz nowoczesne układy napędowe. Polska odgrywa istotną rolę w strategii ekspansji XPENG w Europie.

  • Jesteśmy dumni, że możemy wprowadzić XPENG na polski rynek. Nasze pojazdy wyznaczają nowy standard elektromobilności, łącząc innowacje, osiągi i zaawansowaną technologię. Wierzymy, że polscy klienci docenią naszą wizję przyszłości transportu”, powiedział Deniz May, Dyrektor ds. Ekspansji Zagranicznej XPENG.

Wyłącznym dystrybutorem XPENG w Polsce jest firma Inchcape. Mając ponad 20-letnie doświadczenie na polskim rynku motoryzacyjnym, Inchcape zapewni kompleksową obsługę klienta i dostępność pojazdów XPENG w całym kraju.

  • Debiut XPENG w Polsce to ważny krok dla rozwoju elektromobilności. Cieszymy się, że Inchcape Polska może uczestniczyć w tej podróży, oferując klientom najbardziej zaawansowane pojazdy elektrycznepodkreślił Witold Wcisło, Dyrektor Zarządzający Inchcape Polska.
  • Zamierzamy rozwijać segment pojazdów elektrycznych, a świadomy wybór najdynamiczniej rozwijającej się marki w tym obszarze, czyli XPENG, z pewnością nam w tym pomoże.dodał.

Nowy standard elektromobilności

Pierwszy salon w Warszawie został już otwarty. Samochody XPENG wyróżniają się zaawansowaną technologią, najwyższą jakością wykonania i znakomitymi osiągami. Do najważniejszych cech należą:

  • Innowacje technologiczne: Architektura SEPA 2.0 (Smart Electric Platform Architecture) pozwala na zwiększenie efektywności produkcji, zmniejszenie kosztów adaptacji oprogramowania i ultraszybkie ładowanie – 800V technologia umożliwia doładowanie 120 km zasięgu w zaledwie 5 minut.
  • Technologia CIB (Cell-Integrated-Body): bateria zintegrowana ze strukturą podwozia poprawia sztywność konstrukcji, zwiększa przestrzeń wewnętrzną i obniża masę pojazdu.
  • Wysoka jakość: wnętrza wykonane z materiałów klasy premium, inteligentny system oparty na wydajnych procesorach NVIDIA Orin X.
  • Komfort użytkowania: 7-letnia gwarancja, darmowe aktualizacje Over the Air (OTA), imponujący zasięg – P7: 576 km, G9: 570 km, G6: do 570 km (cykl WLTP).
  • Osiągi: XPENG P7 AWD – 473 KM, 0–100 km/h w 4,1 s; XPENG G9 AWD – 551 KM, 0–100 km/h w 3,9 s; XPENG G6 AWD – 476 KM, 0–100 km/h w 4,0 s.

XPENG G9 – Flagowy, inteligentny SUV

XPENG G9 to luksusowy, zaawansowany technologicznie SUV o imponujących osiągach. Aerodynamiczna sylwetka, przestronne wnętrze, panoramiczny dach oraz system dźwiękowy Dynaudio 2150W z 22 głośnikami i efektem 5D zapewniają wyjątkowy komfort podróży. Architektura 800V umożliwia doładowanie 200 km zasięgu w 5 minut, a do 80% w mniej niż 20 minut. Zasięg do 570 km (WLTP), moc 551 KM, przyspieszenie 0–100 km/h w 3,9 s. System XPILOT 4.0 oferuje zaawansowane wsparcie kierowcy. W zależności od konfiguracji, cena będzie wynosiła od 252 900 zł.

XPENG G6 – Ultraineligentny SUV coupe

Nowoczesny SUV o sportowym charakterze i zaawansowanej technologii. 20-calowe felgi, panoramiczny dach, ładowanie 280 kW (10–80% w mniej niż 20 min), zasięg do 570 km WLTP. Wersja AWD: 476 KM, 0–100 km/h w 4 s. Wnętrze: system Xmart OS, pompa ciepła, funkcja V2L, system audio 960W. W zależności od konfiguracji, cena będzie wynosiła od 203 900 zł.

XPENG P7 – Stylowy i sportowy sedan elektryczny

XPENG P7 to elegancki sedan elektryczny o nowoczesnej, aerodynamicznej sylwetce. Ukryte klamki, pełnowymiarowe światła LED, wersja AWD: 473 KM, 0–100 km/h w 4,1 s, wersja RWD: 276 KM, zasięg do 576 km (WLTP). Wnętrze: system Xmart OS, dwa wyświetlacze (10,25” i 14,96”), system XPILOT 3.0. Ładowanie 400V: 10–80% w ok. 29 min. W zależności od konfiguracji, cena będzie wynosiła od 216 900 zł.

Wszystkie modele objęte programem dopłat NaszEauto, siedmioletnią gwarancją i pełnym pakietem usług.

XPENG X2 – Latający samochód przyszłości

Podczas premiery XPENG w Polsce po raz pierwszy zaprezentowano także XPENG X2 – w pełni elektryczny eVTOL (Electric Vertical Take-Off and Landing). To poprzednik zaprezentowanego na targach CES w Las Vegas pojazdu XPENG AEROHT Land Aircraft Carrier. Latający samochód ma uczynić prywatne loty bardziej dostępnymi dzięki uproszczeniu obsługi i zwiększeniu komfortu użytkownika. XPENG otrzymał już ponad 3000 zamówień na ten przełomowy pojazd, którego masowa produkcja planowana jest na 2026 rok.

Więcej informacji: https://www.xpeng.com/.

Drobiarze chcą powołania instytucji chroniącej hodowców, na wzór unijnego Obserwatorium

0

Krajowa Federacja Hodowców Drobiu i Producentów Jaj postuluje powołanie Polskiego Obserwatorium Łańcucha Rolno-Spożywczego. Zdaniem Federacji pozwoli to na ochronę interesu hodowców w łańcuchu produkcji żywności.

Unia oskarża X o łamanie przepisów. Musk może zapłacić miliardową karę

Amerykańska gazeta New York Times podaje, że UE oskarża platformę X, należącą do Elona Muska, o naruszanie przepisów mających na celu zwalczanie nielegalnych treści i dezinformacji. Jeśli oskarżenia się potwierdzą, platforma będzie zmuszona do płacenia kary.

Domański: Ceny energii dla gospodarstw domowych nie wzrosną do końca roku

– Do końca roku ceny energii dla gospodarstw domowych nie wzrosną – poinformował minister finansów Andrzej Domański.

Ogarnięte wojną Kongo trzyma krwawy klucz do transformacji energetycznej. USA chcą go przejąć

Massad Boulos, doradca Donalda Trumpa ds. Afryki, odwiedził ogarnięte wojną Kongo. W imieniu USA wyraził zainteresowanie tamtejszymi surowcami, które są niezbędne m.in. do produkcji fotowoltaiki i samochodów elektrycznych. Kopalnie znajdują się jednak częściowo pod kontrolą rebeliantów. Wydobycie w Kongo budzi sprzeciw organizacji humanitarnych, z uwagi na to, że w górnictwie pracują dzieci.

Wielka trójka europejskiej energetyki inwestuje w wychwyt CO2. Polska chce iść z nimi za rękę

0

Pod koniec marca energetyczni giganci, Equinor, Shell i TotalEnergies ogłosili drugą fazę inwestycji rozwoju projektu Northern Lights, który polega na magazynowaniu dwutlenku węgla. Trzej partnerzy zainwestują 7,5 miliarda koron norweskich. Na początku marca, Orlen podpisał z norweskim Equinorem porozumienie o współpracy w zakresie transportu i składowania CO2 w Polsce.

Miedź idzie w górę po groźbie ceł USA. Rekordowe ceny zagrażają rynkowi

Ceny miedzi mogą wzrosnąć do 12 tys. dolarów za tonę w związku z rosnącym globalnym popytem i możliwością nałożenia ceł przez USA. Eksperci ostrzegają, że droższa miedź wpłynie na koszty produkcji, zwłaszcza w sektorze aut elektrycznych, co może spowolnić gospodarkę.

Niemcy wracają do energetyki jądrowej, ale w postaci fuzji termojądrowej

0

Decyzja o budowie elektrowni opartej na technologii fuzji termojądrowej w Niemczech, jako jeden z pierwszych tego typu obiektów na świecie, ma otwierać nowe możliwości energetyczne. Likwidacja krajowej energetyki jądrowej była etapem dla opanowania rozwiązań naukowych i technicznych fuzji termojądrowej. Bliskie sąsiedztwo i współpraca naukowo-techniczna to atut Polski. Daje jej możliwości uzyskania podobnych rezultatów energetycznych, jakie w tej dziedzinie mają Niemcy.

Cła USA osłabią europejski rynek motoryzacyjny i spowolnią wzrost gospodarczy Polski

– Polska jest znaczącym producentem podzespołów dla europejskiego przemysłu motoryzacyjnego, a karne cła zmniejszą popyt na samochody niemieckich czy francuskich koncernów w USA. Skutki pośrednie będą więc znaczące. […] Ostatecznie doprowadzi to do obniżenia tempa wzrostu gospodarczego w Polsce o 0,4-0,5 punktu procentowego w 2025 roku – mówi główny ekonomista VeloBanku Piotr Arak dla Biznes Alert.