Najważniejsze informacje dla biznesu
Strona główna Blog Strona 8134
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. ...
  5. 8130
  6. 8131
  7. 8132
  8. 8133
  9. 8134
  10. 8135
  11. 8136
  12. 8137
  13. 8138
  14. ...
  15. 8213
  16. 8214
  17. 8215

Musiałek: Cena LNG z USA jest wielką niewiadomą

0

Na dzień dzisiejszy jest zbyt wcześnie, aby ocenić realność planów Azotów – ocenia Paweł Musiałek z Klubu Jagiellońskiego w komentarzu na temat informacji przedstawionych przez Grupę Azoty. Według jej przedstawicieli gaz skroplony z USA będzie w przyszłości tańszą alternatywą dla dostaw surowca z Rosji. Grupa jest zainteresowana jego kupnem.

Jakóbik: Sektor energetyczny czeka na polski rząd

KOMENTARZ

Wojciech Jakóbik

Redaktor naczelny BiznesAlert.pl i ekspert Instytutu Jagiellońskiego

Podsumowanie dzisiejszych informacji z sektora energetycznego pokazuje jak wiele spraw stoi przez przeciągające się prace rządu nad odpowiednim prawem. Wystarczy wymienić kilka z nich.

Delbeke: Musimy przyjąć regulacje dot. emisji metanu dla sektora łupkowego w Europie

0

Dyrektor departamentu klimatycznego w Komisji Europejskiej Jos Delbeke przekonuje, że firmy szukające gazu łupkowego będą musiały niebawem podporządkować się nowym regulacjom dotyczącym emisji metanu.

7.10.2013 ALERT

0

ENERGETYKA

Dziś ruszają rozmowy o Jamale i umowie gazowej z Rosją

(PGNIG/CIRE)

W dniu 7 października 2013 roku, w Gdańsku, odbędzie się spotkanie robocze przedstawicieli Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa SA oraz OAO Gazprom. Jego celem będzie ustalenie kierunków wspólnych działań w zakresie bieżącej problematyki związanej z funkcjonowaniem spółki EuRoPol Gaz S.A. oraz przedyskutowanie kwestii warunków dostaw gazu do Polski – informuje PGNiG w oficjalnym komunikacie.

LNG z USA dla Azotów?

(RZECZPOSPOLITA/CIRE)

Grapa Azoty negocjuje zakup tańszego gazu ziemnego od firm z USA – dowiedziała się „Rzeczpospolita”. Z analiz spółki wynika, że nawet po doliczeniu kosztów transportu amerykański gaz będzie tańszy od rosyjskiego.

Pierwsza umowa PIR

(RZECZPOSPOLITA/CIRE)

Dzisiaj spółka Polskie Inwestycje Rozwojowe ma popisać porozumienie o współpracy dotyczące pierwszego projektu inwestycyjnego – donosi „Rzeczpospolita”.Według „Rz” na liście analizowanych przez PIR przedsięwzięć są między innymi inwestycje planowane przez PGNiG i Lotos z Azotami.

Unia dofinansuje LitPol Link

(SEBASTIAN CIASTOŃ)

58 milionów euro unijnego wsparcia powinno uzyskać polsko-litewskie przedsięwzięcie mostu energetycznego pomiędzy Polską a Litwą – informuje portal 15min powołując się na oświadczenie spółki LitPol Link. Zdaniem przedstawicieli spółki odpowiedzialnych za tę inwestycję możliwe jest uzyskanie nawet do 75 procent wsparcia całkowitej wartości inwestycji. Obecnie trwają prace nad przygotowaniem wniosku o dofinansowanie, który zostanie złożony prawdopodobnie na przełomie kiwetnia i maja 2014 roku. Według spółki LItPol Link uzyskanie unijnego wsparcia nie powinni być trudne ze względu na zatwierdzenie projektu jako nowego instrumentu łączącego Europę przez Komisję Europejską.

Mostostal Warszawa opóźnia rozbudowę Opola? Umowa PGE-KW niezgodna z prawem?

(DZIENNIK GAZETA PRAWNA/CIRE)

Z informacji „Dziennika Gazety Prawnej” wynika, że porozumienie wewnątrz konsorcjum Rafako – Polimex-Mostostal – Mostostal Warszawa dot. udziału Alstomu w budowie dwóch nowych bloków w Elektrowni Opole jest opóźniane przez ostatniego konsorcjanta. Według gazety Mostostal Warszawa kontrolowany przez hiszpański koncern Acciona zażądała zwiększenia swojego udziału w budowie bloków o 500 mln zł, co argumentuje to zmianami projektowymi konstrukcji stalowych dla dwóch kluczowych elementów elektrowni: kotła i turbiny.  Informacje te nie zostały jednak oficjalnie potwierdzone. Jak powiedział cytowany przez DGP Jacek Balcer, szef komunikacji w PBG, które kontroluje Rafako, do lidera konsorcjum nie wpłynął taki wniosek. Tymczasem, jak poinformował „Dziennik Gazeta Prawna”, Prokuratura Okręgowa w Katowicach wszczęła dochodzenie w sprawie kontraktu Kompanii Węglowej z PGE na dostawy węgla dla dwóch planowanych bloków w Elektrowni Opole. Dochodzenie wszczęto w wyniku doniesienia złożonego przez Wojciecha Kotlarka, byłego wiceprezesa ds. sprzedaży i marketingu KW, który uważa, że kontrakt z PGE jest dla spółki niekorzystny. Gazeta przypomina, że kontrakt podpisany został przez prezes Kompanii Joannę Strzelec-Łobodzińską i wiceprezesa Krzysztofa Brejdaka, w czasie gdy Kotlarek przebywał na urlopie. Nieoficjalnie przedstawiciele PGE i KW potwierdzają, że kontrakt przygotowywany był w dużym pośpiechu będącym wynikiem presji jaką na jak najszybsze rozpoczęcie inwestycji w Opolu wywierał premier Donald Tusk. Amerykanie chcą zaoferować Polsce małe modułowe elektrownie jądrowe – donosi „Rzeczpospolita” i zwraca uwagę, że tego typu rozwiązania mają wiele atutów, które mogą pomóc w realizacji polskiego programu jądrowego. Według dziennika Amerykanie chcą tego typu rozwiązania zaoferować między innymi w Polsce, co w ocenie „Rz” pozwoliłaby wyeliminować kilka głównych problemów, które dotychczas hamują prace w ramach programu jądrowego. Jak zwraca uwagę gazeta, w przypadku małych elektrowni jądrowych koszty budowy są znacznie niższe niż w przypadku dużych bloków jądrowych, co niesie ze sobą niższe ryzyko inwestycyjne, a zarazem polityczne. Jednocześnie dziennik podkreśla, że mniejsze bloki oznaczają mniejsze wymogi co do przyłączenia ich do sieci, a co za tym idzie ograniczają nakłady inwestycyjne w tym zakresie.

South Stream nadal szuka pieniędzy

(UKRAINSKA ENERGETYKA/WOJCIECH JAKÓBIK)

Spółka odpowiedzialna za realizację projektu gazociągu South Stream doprowadzającego gaz z Rosji przez Morze Czarne do odbiorców w Europie Południowej szuka dofinansowania dla odcinka podmorskiego. Grupa firm na czele z Gazpromem liczy na pożyczki od europejskich banków. Europejski Bank Inwestycyjny nie wesprze tego przedsięwzięcia, ponieważ Bruksela nie ocenia go jako znaczącego dla bezpieczeństwa energetycznego Unii Europejskiej. Rzecznicy Gazpromu zaprzeczają, jakoby rozpoczęło się już zbieranie funduszy na South Stream. Odmówili także dalszego komentarza na ten temat.

Rosnieft nie boi się łupkowej rewolucji w USA. Oskarża Greenpeace o protesty za pieniądze lobby

(ROSNIEFT/WOJCIECH JAKÓBIK)

Igor Sieczyn, dyrektor Rosnieftu, ocenił, że jego firma ma 100 letni plan wydobycia węglowodorów i nie widzi w tym kontekście zagrożenia ze strony rosnącego wydobycia gazu łupkowego w Stanach Zjednoczonych. To komentarz do informacji, że USA zastąpiły Rosję na pozycji największego producenta węglowodorów na świecie. Sieczyn zadeklarował, że dla jego firmy najważniejsze są wysokie standardy pracy. Oskarżył organizacje ekologiczne na czele z Greenpeace o działanie opłacone przez lobby.

 

INFRASTRUKTURA

Prezes UTK nakazuje PKP PLK usunięcie stwierdzonych podczas kontroli nieprawidłowości na linii kolejowej nr 203 Tczew – Kostrzyn

(www.utk.gov.pl)

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego stwierdził naruszenie przez PKP Polskie Linie Kolejowe przepisów, dotyczących obowiązków zarządcy infrastruktury kolejowej, w zakresie bezpieczeństwa ruchu kolejowego. Naruszenie przepisów przez PKP PLK polegało, na nieusunięciu uszkodzeń, powstałych w 2007 r. w teletechnicznej linii napowietrznej, z powodu kradzieży telekomunikacyjnego kabla dalekosiężnego, oraz uszkodzeń drewnianej podbudowy linii napowietrznej, wynikających z biologicznego zużycia słupów, co powodowało brak możliwości użycia półsamoczynnej blokady liniowej, w obu kierunkach na szlaku.

Ocena Funkcjonowania Rynku Transportu Kolejowego i Stanu Bezpieczeństwa Ruchu Kolejowego w 2012 r.

(www.utk.gov.pl)

Przedstawiamy Państwu raport UTK, dotyczący funkcjonowania polskiego rynku kolejowego, w tym roku, po raz pierwszy, uzupełniony o ocenę stanu bezpieczeństwa ruchu kolejowego. Dokument stanowi do­kładną analizę stanu obecnego, a także perspektyw rozwoju rynku kolejowego w Polsce. Rok 2012 był okresem obfitującym w wydarzenia istotne dla polskiej gospodarki, mające również bezpośrednie przełożenie na rynek ko­lejowy i jego charakterystykę. Ważne wydarzenia dotyczące rynku kolejowego w 2012 roku były szeroko komentowane nie tylko przez środowisko branżo­we, ale także w mediach i przez opinię publiczną.

Najnowsze wyniki w przewozach pasażerskich – sierpień 2013

(www.utk.gov.pl)

Zapraszamy do zapoznania się z wynikami w przewozach pasażerskich za miesiąc sierpień 2013 roku. Dane statystyczne w cyklach miesięcznych publikujemy od początku 2012 roku. Szczegółowe informacje znajdą Państwo na stronie internetowej Urzędu. Przewozy pasażerskie ogółem. Styczeń-sierpień 2013 liczba pasażerów [tysięcy] 178 362,43. Styczeń-sierpień 2012 liczba pasażerów [tysięcy] 181 572,36. Zmiana 2013/2012 -1,77%. Praca przewozowa [mln. pas-km] 2013 11 472,64. Praca przewozowa [mln. pas-km] 2012 12 183,82. Zmiana 2013/2012 -5,84%.

Najnowsze wyniki w przewozach towarowych – sierpień 2013

(www.utk.gov.pl)

Zapraszamy do zapoznania się z wynikami w przewozach towarowych za miesiąc sierpień 2013 roku. Dane statystyczne w cyklach miesięcznych publikujemy od początku 2012 roku. Szczegółowe informacje znajdą Państwo na stronie internetowej Urzędu. Przewozy towarowe ogółem. Styczeń-sierpień 2013 masa [tysięcy ton] 150 187,04. Przewozy towarowe ogółem. Styczeń-sierpień 2012 150 617,74. Zmiana % 2013/2012 -0,29. Styczeń-sierpień 2013 praca przewozowa [mln. tono-km] 32 567,39. Styczeń-sierpień 2012 praca przewozowa [mln. tono-km] 31 906,06. Zmiana % 2013/2012 2,07.

LOT angażuje się w kampanię walki w rakiem

(www.lot.com)

Przez cały październik stewardesy i stewardzi LOT-u będą nosić w klapach swoich mundurów różowe wstążeczki. To znak zaangażowania się w polską część międzynarodowej kampanii walki z rakiem piersi. Na pokładach samolotów polskiego przewoźnika pojawią się również zapowiedzi o akcji, uświadamiające jak istotna jest profilaktyka antynowotworowa.

Październik, jak co roku, obchodzony jest jako miesiąc walki z rakiem. W 2013 r. LOT po raz kolejny został partnerem Kampanii na Rzecz Walki z Rakiem Piersi w Polsce. Ponownie przyłączył się do akcji profilaktyki, szerząc ideę projektu – wczesne wykrycie raka piersi może uratować życie.

Port Lotniczy Lublin podsumował loty czarterowe

(www.portlotniczy.lublin.pl)

6 310 pasażerów  lotów czarterowych odprawiono w sezonie letnim z Portu Lotniczego Lublin. Łącznie wykonano 58 operacji lotniczych. Mieszkańcy regionu lubelskiego, dzięki lotnisku, skorzystali z wygodnego transportu do kurortów w Turcji i Bułgarii. Pierwszy wakacyjny czarter z Portu Lotniczego Lublin ruszył 14 czerwca.  Był to samolot linii lotniczych Enter Air, który zabrał pasażerów do Burgas w Bułgarii. Ostatni lot czarterowy odbył się 25 września. Podróżni za pośrednictwem Travel Service Polska  polecieli do Antalyi w Turcji.

Dwumilionowy pasażer Ryanaira odprawiony w Jasionce

(www.rzeszowairport.pl)

W Porcie Lotniczym „Rzeszów-Jasionka” odbyła się uroczystość odprawienia dwumilionowego pasażera linii lotniczych Ryanair. Szczęśliwcem okazał się Grzegorz Zawisza z Krosna, który podróżował z Rzeszowa do Londynu (Stansted) z żoną i córkami. Pan Grzegorz otrzymał specjalny voucher na dwuosobowy przelot z Rzeszowa do dowolnej destynacji obsługiwanej przez Ryanair oraz upominki lotniskowe. Dodatkowo, wszyscy pasażerowie „szczęśliwego” rejsu do Londynu zostali poczęstowani okolicznościowym tortem, przygotowanym specjalnie na tę okazję.

Prezes ULC szefem CERG

(www.ulc.gov.pl)

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego Piotr Ołowski został szefem Central European Rotation Group (CERG). Tym samym Polska objęła przewodnictwo w grupie na następne trzy lata.

W trakcie odbywającej się w Montrealu 38. sesji Zgromadzenia Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (International Civil Aviation Organization, ICAO) nastąpiło oficjalne przejęcie biura CERG przez polską delegację. Przedstawiciele wchodzących w skład CERG państw oficjalnie przywitali nowego szefa CERG i pogratulowali wygrania wyborów.

Informacja o otwarciu konkursów w zakresie dystrybucji ograniczonych praw przewozowych na trasach pomiędzy Polską a Izraelem

(www.ulc.gov.pl)

Urząd Lotnictwa Cywilnego informuje, iż w Biuletynie Informacji Publicznej ULC ukazała się informacja o otwarciu konkursów w zakresie dystrybucji ograniczonych praw przewozowych na trasach pomiędzy Polską a Izraelem: Katowice (KTW) – Tel Awiw (TLV) vv. oraz Warszawa/Modlin (WMI) – Tel Awiw (TLV) vv. Więcej informacji znajdą Państwo w Biuletynie Informacji Publicznej ULC.

Konsultacje opłat nawigacyjnych na 2014 rok

(www.ulc.gov.pl)

W siedzibie Urzędu Lotnictwa Cywilnego odbyło się spotkanie konsultacyjne z użytkownikami przestrzeni powietrznej dotyczące podstaw kosztowych oraz stawek jednostkowych opłat nawigacyjnych (trasowych i terminalowych) na 2014 rok. Spotkanie zostało zorganizowane przez Urząd, na wniosek przedstawicieli użytkowników przestrzeni powietrznej, w związku z przepisami art. 8 rozporządzenia Komisji (WE) nr 1794/2006 ustanawiającego wspólny schemat opłat za korzystanie ze służb żeglugi powietrznej. W spotkaniu udział wzięli przedstawiciele instytucji, których koszty uwzględniane są w podstawie kosztowej opłat nawigacyjnych: Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej, Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej PIB oraz Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Wrocław: 2,2% więcej pasażerów we wrześniu

(www.prtl.pl/Port Lotniczy Wrocław)

We wrześniu Port Lotniczy Wrocław wykonał 2,4 tysiąca operacji lotniczych i odprawił prawie 203 tysiące pasażerów. Odnotował 2,2% wzrostu na wszystkich połączeniach. W sektorze połączeń biznesowych wzrost wyniósł prawie 9%, a w sektorze połączeń niskokosztowych 6,5% w stosunku do września 2012 roku. To był pierwszy powakacyjny miesiąc na wrocławskim lotnisku. Port Lotniczy podtrzymuje wzrosty, a wrzesień zamknął z wynikiem 2404 wykonanych operacji lotniczych i 202 955 odprawionych pasażerów. To o 2,2% więcej niż we wrześniu 2012 roku.

 

Redakcja BiznesAlert

Przegląd tworzą: Sebastian Ciastoń, Joanna Dobosz, Wojciech Jakóbik, Patrycja Olszamowska, Maciej Pawlak

Szewczak: Czy prezydent Warszawy chce płatnego wjazdu do centrum miasta?

0

– Nie tylko ci, którzy za 8 dni pójdą na warszawskie referendum, ale zwłaszcza ci, którzy jeszcze się wahają, chcieliby z pewnością poznać odpowiedź Pani Prezydent HGW na następujące pytania:

– Czy jest prawdą, że już w nieodległej przyszłości, zarówno warszawiacy jak i tzw. „słoiki” będą musieli płacić 15 zł za wjazd do centrum miasta, jak i wnosić opłaty za korzystanie z wybranych elementów układu drogowego, czyli np. mostów, wiaduktów i tuneli?

– Czy obecne władze Warszawy pod czujnym okiem Pani Prezydent rozpatrują wprowadzenie tego typu opłat i to już od 2015r.?

– Czy jest prawdą, że owe opłaty są zawarte w oficjalnym dokumencie przygotowanym przez władze stolicy o nazwie „Strategia zrównoważonego rozwoju transportu dla Warszawy od 2015 r.”? – pisze na portalu wPolityce.pl Janusz Szewczak, główny ekonomista SKOK.

– Czy aby, na pewno powinniśmy płacić dodatkowo za wjazd do centrum miasta, by ujrzeć obraz zaniedbanej i zdewastowanej centralnej ulicy Warszawy, ul. Marszałkowskiej, kiedyś prawdziwej wizytówki naszego miasta? – pyta Szewczak.

Źródło: wPolityce.pl

Kardasz: Polska Grupa Zbrojeniowa będzie powstawać sukcesywnie

0

– Zmiana nazwy z Grupy Bumar na Polski Holding Obronny nic nie zmieniła w opinii wielu spółek branżowych, które broniły się przed taką konsolidacją – mówi w wywiadzie dla „Liderów Innowacyjności”, dodatku do „Dziennika Gazety Prawnej”, prezes Polskiego Holdingu Obronnego Ryszard Kardasz. Jak podkreśla, przedsiębiorstwa remontowo-produkcyjne, nadzorowane przez MON, obawiały się drenażu środków finansowych, utraty kontraktów i rynków zbytu.

Wśród korzyści, wynikających z konsolidacji polskiej zbrojeniówki, Kardasz wskazuje na możliwość znacznie lepszej koordynacji kluczowych projektów, lepszą współpracę między podmiotami z grupy i maksymalne wykorzystanie kompetencji wewnątrz Polskiej Grupy Zbrojeniowej.

– Struktura kierownicza Polskiej Grupy Zbrojeniowej nie może być nadmiernie rozbudowana. W mojej ocenie, powinno ją tworzyć najwyżej 30-40 osób, aby zminimalizować koszty utrzymania. Tę spółkę-matkę należy wyposażyć w kompetencje nadzoru właścicielskiego, a także w kompetencje do koordynacji działań strategicznych – ocenia Ryszard Kardasz.

W jego opinii zarząd PGZ w ogóle nie powinien zajmować się handlem, a do tego zadania musi zostać wydzielony odrębny podmiot.

– Według mnie PGZ będzie powstawała sukcesywnie, gdyż nie da się tego przeprowadzić z dnia na dzień. Polska Grupa Zbrojeniowa obejmie udziały Huty Stalowa Wola SA, 11 spółek wojskowych przedsiębiorstw remontowo-produkcyjnych, OBR Centrum Techniki Morskiej SA oraz spółki Polskiego Holdingu Obronnego. Ostateczne decyzje w sprawie poszczególnych podmiotów, które wejdą w skład grupy, będą podejmowane przez Ministra Skarbu i zarząd powołanej spółki. Sam w przeszłości również zrealizowałem takie projekty i zdaję sobie sprawę, że potrzeba na to kilku miesięcy – zauważa Kardasz.

Osowski: PiS mija się z prawdą w kampanii przedreferendalnej

0

– Cyniczne powtarzanie przez liderów Prawa i Sprawiedliwości kłamstw na temat warszawskiej obwodnicy i rzekomo beznadziejnej komunikacji miejskiej może tylko utwierdzać w przekonaniu, że od referendalnej hecy, którą niektórzy postrzegają jako „obywatelski obowiązek”, należy się trzymać z daleka – pisze w komentarzu na portalu Gazeta.pl dziennikarza „Gazety Wyborczej” Jarosław Osowski.

Osowski przypomina, że obwodnica Warszawy nie znalazła się na rządowej liście obwodnic, gdyż będzie realizowana w ramach zupełnie innego pakietu inwestycyjnego za nowe środki z UE. Dziennikarz wskazuje też, że w 2002 r. to Lech Kaczyński podczas kampanii do stołecznego ratusza obiecał, że autostrada nie przetnie Ursynowa.

– Kilka miesięcy później, już jako prezydent miasta, dał zielone światło do budowy w tym miejscu drogi ekspresowej, która od autostrady niczym się nie różni. To właśnie fragment obwodnicy obiecanej teraz przez PO – pisze Osowski.

Za „czystą demagogię” Jarosław Osowski uważa opinie działaczy PiS na temat warszawskiej komunikacji miejskiej, w ich opinii źle funkcjonującej i kosztującej warszawiaków dużo pieniędzy.

– Na konwencji partyjnej Jarosław Kaczyński, nie wiedzieć czemu, zestawiał Warszawę z Lublinem, w którym według niego zaczęło jeździć 30 proc. więcej autobusów i trolejbusów. Podał też przykład Łodzi, gdzie są tańsze bilety. A dlaczego nie Wrocławia, gdzie mimo braku metra bilety miesięczne i kwartalne mają zbliżone ceny do warszawskich? Albo Poznania, gdzie są droższe? W podpisanej przez Jarosława Kaczyńskiego ulotce, którą w ostatni weekend znalazłem w skrzynce pocztowej, czytam, że w Warszawie „bilety komunikacji miejskiej kosztują więcej niż w niejednej europejskiej stolicy”. Ma na myśli Kiszyniów, Tiranę czy Sarajewo? – pisze dziennikarz.

Odnosząc się do słów Jarosława Kaczyńskiego, że mniejsza od polskiej stolicy Praga ma 18 mostów, a Warszawa tylko osiem, Osowski zauważa, że  poza tym, że Wełtawa jest znacznie węższa od Wisły, tylko 13 mostów nad nią to przeprawy drogowe, a pięć to kolejowe. – W Warszawie jest dziesięć mostów, z czego osiem drogowych – wskazuje Jarosław Osowski.

Źródło: Gazeta.pl

 

 

Woszczyk: URE odeśle wniosek taryfowy PGNiG do korekty

 

Dzisiaj prezes URE skieruje do PGNiG wezwanie do korekty wniosku taryfowego. Zdaniem Marka Woszczyka, mimo wejścia w życie akcyzy na gaz, ceny w niektórych przypadkach powinny nawet spaść – np. dla odbiorców przemysłowych. Ostatecznie nowa taryfa musi zostać ogłoszona do 17 grudnia, żeby mogła zacząć obowiązywać 1 stycznia przyszłego roku.

Jaworski: Rząd zostawił Stocznię Gdańską samą sobie. Niepotrzebnie likwiduje Stocznię Marynarki Wojennej

– Ze Stocznią Gdańską nie byłoby żadnych problemów, gdyby nie postępowanie b. ministra Skarbu Państwa Aleksandra Grada. Obecny szef MSP Włodzimierz Karpiński stwierdził niedawno publicznie, że SG otrzymała 525 mln zł pomocy publicznej. I nadszedł najwyższy już czas by nie dokładać kolejnych publicznych środków do tej spółki. A jest to kłamstwo. Gdyż stocznia nie otrzymała nigdy takich środków mówi naszemu portalowi poseł Andrzej Jaworski (PiS).

Jędrysek: Gdyby ekolodzy mieli szczere intencje, broniliby gazu łupkowego

Z badań opinii publicznej wynika, że Polacy popierają rozwój sektora gazu łupkowego na terenie naszego kraju. Dlaczego ich opinia na ten temat jest tak różna od zdania Brytyjczyków, którzy w coraz mniejszym stopniu tolerują prace firm szukających tego surowca na Wyspach? Komentuje prof. Mariusz-Orion Jędrysek były Główny Geolog Kraju (lata 2005-07) i inicjator poszukiwania gazu łupkowego w Polsce.